De meest gestelde vragen over DVN en DVN winkel

Meest gestelde vragen

  • Ik ben nog geen lid van Diabetes Vereniging Nederland. Hoe kan ik lid worden?
    U kunt direct lid worden van Diabetesvereniging Nederland via hun eigen website. Wilt u klant worden bij DVN winkel? Meld u dan hier aan.

  • Heeft DVN winkel ook diabetes dagboekjes en naaldencontainers? 
    Ja, DVN winkel heeft 2 dagboekjes en naaldencontainers in haar assortiment. Een dagboekje voor insulinepompgebruikers en een dagboekje voor insulinepengebruikers. Het dagboekje en de naaldencontainer zijn gratis serviceartikelen die alleen bij een bestelling van diabeteshulpmiddelen meegezonden kunnen worden. Deze artikelen dient u zelf te bestellen, ze worden niet automatisch meegeleverd. 
  • Hoe kan ik een op- of aanmerking indienen?
    Onze medewerkers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Laat ons dit dan weten, want met uw op- of aanmerkingen kunnen wij onze dienstverlening ook in de toekomst verbeteren. Een op- of aanmerking kunt u het beste eerst telefonisch bespreken met een van onze klantenservice medewerkers. U kunt bellen naar: 030 - 687 6152. De klantenservice is op werkdagen van 08.30 tot 17.00u bereikbaar. Vaak lost zo'n telefonisch gesprek veel op. Lukt dit niet, dan wordt uw op- of aanmerking voorgelegd bij de leidinggevende van de afdeling klantenservice. Deze zal proberen om binnen één werkdag samen met u tot een oplossing te komen. Mocht dit niet tot een bevredigend resultaat leiden, dan kunt u de op- of aanmerkingen met de directie bespreken.

    Het is belangrijk uw op- of aanmerking dan schriftelijk in te dienen. Op die manier kunnen er geen misverstanden ontstaan. DVN winkel neemt de schriftelijke op- of aanmerkingen snel in behandeling. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging en binnen 14 dagen antwoord. Aan deze klachtenregeling zijn uiteraard geen kosten verbonden.  
  • Ik heb gelezen dat ik met korting kan bestellen. Hoe werkt dit?
    Als u lid bent van Diabetesvereniging Nederland kunt u diabeteshulpmiddelen met korting bij DVN winkel bestellen. Deze kortingen bedragen minimaal 25%. U kunt uw lidmaatschapsnummer telefonisch aan ons doorgeven. Zodra dit nummer in uw account is verwerkt, krijgt u automatisch korting in de webshop. De prijzen zijn dan al voor u aangepast.

Vragen over DVN puntenplein

  • Wat is het DVN puntenplein?
    Het DVN puntenplein is een loyaliteitsprogramma van DVN winkel en Diabetesvereniging Nederland. Als vaste klant van DVN winkel en/of loyaal lid van DVN bedanken wij u graag in de vorm van spaarpunten. Met deze spaarpunten kunt u gratis handige en leuke producten bestellen. 
  • Welke producten kan ik bestellen op het puntenplein? 
    Op DVN puntenplein vindt u diverse producten voor verschillende leeftijden; van boeken tot diabetesetuis, van huidverzorgingsproducten tot een 50% teruggave van het DVN lidmaatschap of een handige insulinepompverzekering. U kunt er ook voor kiezen om uw punten te doneren aan het goede doel. U maakt zelf de keuze!
  • Hoe werkt het puntenplein? 
    Als klant van DVN winkel ontvangt u spaarpunten als u insulineafhankelijk bent en een volledige kwartaalbestelling heeft geplaatst. Bent u ook DVN-lid dan ontvangt u jaarlijks extra spaarpunten ter waarde van de helft van het lidmaatschap.
     
    U krijgt elk kwartaal een mailing met een unieke code waarmee u uw spaarpunten kunt opwaarderen en vervolgens kunt besteden op DVN Puntenplein. U heeft drie maanden de tijd om uw spaarpunten op te waarderen. Geactiveerde punten blijven vijf jaar geldig voor besteding op Puntenplein.
     
  • Kan ik mijn DVN puntenplein bestelling combineren met mijn bestelling voor diabeteshulpmiddelen?
    De levering van producten via DVN puntenplein staat los van uw bestelling voor diabeteshulpmiddelen bij DVN winkel. Deze bestellingen worden apart verwerkt en los van elkaar geleverd. U kunt de bestellingen onafhankelijk van elkaar plaatsen.

Vragen over vergoedingen

  • Mijn diabeteshulpmiddelen worden door mijn zorgverzekeraar vergoed. Heeft DVN winkel een contract met mijn zorgverzekeraar?  
    DVN winkel heeft contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Wij hebben wel een medisch voorschrift / verantwoording nodig om uw diabetes hulpmiddelen bij uw zorgverzekeraar te kunnen declareren. Indien u wilt overstappen naar ons, kunt u zich hier aanmelden.
  • Wat zijn de richtlijnen van de zorgverzekeraars m.b.t. vergoeding van diabeteshulpmiddelen? 
    Zorgverzekeraars hebben richtlijnen opgesteld voor het gebruik van diabeteshulpmiddelen. Deze verschillen per zorgverzekeraar. Om te achterhalen wat de precieze richtlijn van uw zorgverzekeraar is, adviseren wij u uw polis te raadplegen of contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

    Wanneer u meer hulpmiddelen nodig heeft dan de norm van uw zorgverzekeraar voorschrijft, hebben wij een (aanvullende) verantwoording van uw behandelaar met een medische motivatie nodig. Vervolgens zullen wij met uw zorgverzekeraar overleggen of wij het meerverbruik mogen toekennen. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat u minder hulpmiddelen nodig heeft. Het is belangrijk dat u bestelt wat u daadwerkelijk nodig heeft voor een goede behandeling van uw diabetes.

    De algemene uitgangspunten van de zorgverzekeraar voor teststripgebruik hebben wij hieronder voor u op een rijtje gezet. Echter, deze uitgangspunten zijn een richtlijn en kunnen per zorgverzekeraar afwijken. Informeer dus altijd naar de vergoeding van uw eigen zorgverzekeraar.  
    • 100 strips eenmalig bij maximale orale medicatie/overgang naar insuline
    • 100 strips bij 1-2 injecties per dag/kwartaal
    • 300-400 strips bij 3-4 injecties en gebruik van een insulinepomp/kwartaal
    Het aantal lancetten dat u gebruikt is gelijk aan het aantal teststrips dat u gebruikt.
  • Ik gebruik insuline en krijg alles vergoed van de zorgverzekeraar. Heb ik een verantwoording nodig? 
    Om door u bestelde hulpmiddelen rechtstreeks te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar is altijd een medisch voorschrift/verantwoording nodig. Deze aanvraag wordt door uw behandelend arts of diabetesverpleegkundige uitgeschreven. U kunt het formulier op deze pagina vinden en laten invullen en ondertekenen. Of DVN winkel kan dit voor u regelen. Neem dan contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer: 030 687 6152.
  • Waarom staat er soms een prijs bij een product?
    Het systeem maakt een onderscheid in vergoedingen. Krijgt u uw hulpmiddelen vergoed? Dan ziet u dit bij het product staan. Indien hulpmiddelen niet binnen uw vergoeding vallen zult u een prijs te zien krijgen. Dit product kunt u dan bestellen en zelf betalen. Raadpleeg de vergoedingenoverzichten van uw zorgverzekeraar wanneer u wilt weten welke diabeteshulpmiddelen binnen uw vergoeding vallen.
     
    Mocht een product niet vergoed worden door de zorgverzekeraar, dan wordt dit in de meeste gevallen vermeld in de productomschrijving. Als u twijfelt, neemt u dan eerst contact met ons op. Diabeteshulpmiddelen worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Dit zijn o.a. teststrips, lancetten, insulinenaalden en bij gebruik van een insulinepomp, de insulinepomp benodigdheden. Andere producten die niet vergoed worden door uw zorgverzekeraar zijn o.a. huidverzorgingsproducten, koeltasjes en alcoholdoekjes. 
  • Wat zijn de vergoedingen voor diabetes hulpmiddelen?
    Voor klanten die insuline gebruiken worden diabeteshulpmiddelen vanuit het basispakket vergoed door de zorgverzekeraar. Voor de aantallen die worden vergoed gelden per zorgverzekeraar verschillende richtlijnen. Informeer hiernaar bij uw eigen zorgverzekeraar! Klanten die geen insuline gebruiken, krijgen vanuit de basisverzekering geen vergoeding.

Vragen over bestellen en leveren

  • Ik wil diabeteshulpmiddelen bestellen, hoe doe ik dat?

    U kunt uw diabeteshulpmiddelen via onze webshop, de kwartaalservice en telefonisch of per e-mail bestellen.

    Webshop:Ga direct naar inloggen, zodat u vanuit daar producten kunt kiezen en uw bestelling kunt plaatsen.
    Bent u nog niet aangemeld als nieuwe klant? Registreer u dan eerst als nieuwe klant. Wanneer u het volledige proces heeft doorlopen, kunt u inloggen en uw bestelling plaatsen.

    Kwartaalservice: Wilt u uw diabeteshulpmiddelen ieder kwartaal automatisch geleverd krijgen? Meld u dan aan voor onze Kwartaalservice. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 030 687 6152.

    Telefonisch: Wanneer u uw bestelling telefonisch wilt plaatsen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 030 687 6152.

    E-mail: Stuur ons een e-mail met uw NAW gegevens en uw bestelling.

  • Kunt u mij automatisch diabeteshulpmiddelen toezenden?
    Dat kan. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer 030 687 6152. In goed overleg met u kunnen we dan een bestelling op maat samenstellen.
  • Ik wil niet dat mijn bestelling bij een ander dan mijzelf wordt bezorgd, hoe regel ik dat?
    Geef bij uw bestelling aan dat u niet wilt dat de buren uw bestelling aannemen. Wij geven dit dan aan op de bestelling met de toevoeging 'alleen huisadres'. PostNL mag dan alleen op het aangegeven adres bezorgen.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Als u een verantwoording van uw behandelend arts heeft voor diabeteshulpmiddelen gebruikt, betaalt u geen verzendkosten. Bij bestelling van een product dat niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar, geldt dat er geen verzendkosten zijn als deze in combinatie met vergoede diabeteshulpmiddelen wordt besteld. De verzendkosten voor enkel onvergoede producten bedragen €4,95.
  • Levert DVN winkel ook insuline?
    DVN winkel levert alle hulpmiddelen voor diabetes maar geen medicatie zoals insuline.
  • Moet ik betalen voor batterijen voor mijn insulinepomp
    Als u een insulinepomp gebruikt, kunt u gratis batterijen voor dit gebruik bestellen. Deze sturen wij dan mee met uw bestelling voor diabeteshulpmiddelen.
  • Waarom zet DVN winkel zich in voor doelmatig inzetten van medische hulpmiddelen? En welke rol speel ik hierin?

    De kosten in de zorg stijgen! En wij allen betalen dit door stijgende zorgpremies. U kunt zelf ook een bijdrage leveren aan het beheersbaar houden van zorgkosten en het waarborgen van goede zorg. DVN winkel wil zich hier samen met u voor inzetten. Doet u mee? Hieronder vindt u alvast een aantal praktische tips en vragen die u zelf gemakkelijk kunt volgen:

    • Bestel alleen de diabeteshulpmiddelen die u daadwerkelijk nodig heeft. Dit voorkomt onnodige voorraden
    • Bestel al uw diabeteshulpmiddelen voor maximaal 3 maanden in 1 keer. Dit bespaart verzendkosten en zo heeft u altijd genoeg in huis
    • Bestel uw diabeteshulpmiddelen als u aan uw laatste doos begint
    • Let op de houdbaarheidsdatum van uw diabeteshulpmiddelen. Dit voorkomt dat u materiaal moet weggooien. Begin met de doos met de oudste datum
    • Wanneer u met een nieuwe therapie start, maakt u dan eerst de hulpmiddelen van uw oude therapie op
    • Pas bij het meten van uw bloedsuiker de hygiëneregels toe, zodat uw meting de juiste uitslag geef.
  • Hoe kan ik eerder bestelde producten opnieuw bestellen?

    Wanneer u ingelogd bent bij DVN winkel kunt u bij 'Bestellingen' een eerdere bestelling opnieuw bestellen. Zodra uw eerdere bestelling door ons is verwerkt, ziet u in de bestelgeschiedenis de knop 'Opnieuw bestellen' staan. Deze knop staat naast de Track & Trace informatie.

Vragen over de website

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    Als u al inloggegevens heeft voor de webshop, dan kunt u direct inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Selecteer vervolgens de gewenste artikelen en plaats ze in het winkelmandje. Door op het winkelmandje te klikken, kunt u uw bestelling bekijken en controleren. Als alles correct en volledig is, kunt u op bestellen klikken om uw bestelling af te ronden. Zo simpel is het.

    Bent u uw inloggegevens vergeten? Klik dan op de knop ‘wachtwoord vergeten'. Na het invoeren van uw e-mailadres kunt u een nieuw wachtwoord instellen.

    Als u nog geen inloggegevens heeft voor de webshop, ga dan naar de klant worden pagina. Vul het klant worden formulier en klik dan op ‘Versturen’. U ontvangt een bevestigingsmail van DVN winkel. Binnen vijf werkdagen nemen wij contact met u op om uw aanvraag af te ronden en uw account te activeren. Ga nu opnieuw naar inloggen om uw bestelling door te geven.
  • Ik kan een product niet vinden op de website, wat nu?
    U kunt het nog eens proberen via de zoekbalk, rechtsboven op de pagina. Mocht u het product niet kunnen vinden kunt u contact met ons opnemen via de mail of via 030 687 6152. Wij helpen u graag.