{{Message}}

Meest gestelde vragen

Klik op de vraag om het antwoord te openen.

Vragen over DVN en DVN winkel

Uw keuze voor DVN winkel is belangrijk. De opbrengsten van DVN winkel worden grotendeels geïnvesteerd in projecten ten gunste van mensen met diabetes. Met uw aankoop draagt u direct bij aan de verbetering van de diabeteszorg in Nederland. Voordeel voor u én voor alle mensen met diabetes in Nederland.

  • Kennis en deskundigheid van Diabetesvereniging Nederland

  • Goede relatie met alle zorgverzekeraars

  • Uitstekende service en diabeteshulpmiddelen met veel voordeel

  • Op werkdagen voor 17.00 uur besteld: dezelfde dag nog verzonden

  • Uw voorgeschreven diabeteshulpmiddelen declareren wij direct bij uw zorgverzekering (u hoeft niets voor te schieten)

  • Overstappen naar DVN winkel is zeer eenvoudig

  • DVN beloont u voor uw loyaliteit met spaarpunten die te besteden zijn op DVN puntenplein

  • U levert een directe bijdrage voor een beter leven met diabetes

Klik hier en u kunt direct lid worden van DVN.

DVN winkel vindt het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in ontwikkeling van diabeteshulpmiddelen. De A-merken zijn continu bezig met verbetertrajecten die ten goede komen aan mensen met diabetes. Daarnaast is de kwaliteit en continuïteit van levering gewaarborgd. DVN winkel zal blijvend toezien dat de kwaliteit en prijsverhouding in balans blijft.

Dagboekjes: Ja, DVN winkel heeft 2 dagboekjes in haar assortiment. Een dagboekje voor insulinepompgebruikers en een dagboekje voor insulinepengebruikers. Het dagboekje is een gratis service-artikel dat alleen bij een bestelling van diabeteshulpmiddelen meegezonden kan worden.
Naaldencontainers: Ja, DVN winkel heeft naaldencontainers in haar assortiment. Een naaldencontainer is een gratis service-artikel dat alleen bij een bestelling van diabeteshulpmiddelen meegezonden kan worden.
Beide artikelen dient u zelf te bestellen, deze worden er niet automatisch bijgeleverd.

Vragen over DVN puntenplein

Het DVN puntenplein is een loyaliteitsprogramma van DVN winkel en Diabetesvereniging Nederland. Als vaste klant van DVN winkel en/of loyaal lid van DVN belonen wij u graag in de vorm van spaarpunten. Met deze spaarpunten kunt u via www.puntenplein.nl gratis handige en leuke producten bestellen.

Op DVN puntenplein vindt u een ruim assortiment producten voor verschillende leeftijden; van boeken tot pompaccessoires en van huidverzorging tot lidmaatschap. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor een gratis insulinepompverzekering of sparen voor een diabetes kinderkamp. U kunt er ook voor kiezen om uw punten te doneren aan het goede doel. U heeft de regie! Klik hier om naar het puntenplein te gaan.

Bent u vaste klant van DVN winkel dan ontvangt u spaarpunten. U ontvangt deze als u insulineafhankelijk bent en een volledige kwartaalbestelling heeft geplaatst. Bent u ook DVN-lid dan ontvangt u jaarlijks extra spaarpunten ter waarde van de helft van het lidmaatschap.

U krijgt elk kwartaal een mailing met een unieke code waarmee u uw spaarpunten kunt opwaarderen en vervolgens kunt besteden op DVN Puntenplein. U heeft drie maanden de tijd om uw spaarpunten op te waarderen. Geactiveerde punten blijven vijf jaar geldig voor besteding op Puntenplein.

Om in te loggen op www.puntenplein.nl kunt u dezelfde inloggegevens gebruiken als voor DVN winkel.

U krijgt elk kwartaal (januari, april, juli en oktober) een mailing met een unieke code waarmee u uw spaarpunten kunt opwaarderen en vervolgens kunt besteden op DVN Puntenplein. U heeft drie maanden de tijd om uw spaarpunten op te waarderen. Geactiveerde punten blijven vijf jaar geldig voor besteding op Puntenplein.

U ontvangt alleen punten als u insulineafhankelijk bent en het kwartaal voorafgaand een volledige kwartaalbestelling heeft geplaatst. Bent u ook DVN-lid dan ontvangt u jaarlijks extra spaarpunten ter waarde van de helft van het lidmaatschap.

De levering van producten via DVN puntenplein staat los van uw bestelling voor diabetes hulpmiddelen bij DVN winkel. Deze bestellingen worden apart verwerkt en los van elkaar geleverd. U kunt de bestellingen onafhankelijk van elkaar plaatsen.

Vragen over vergoedingen

DVN winkel heeft contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Wij hebben wel een medisch voorschrift / aanvraag machtiging nodig om uw diabetes hulpmiddelen bij uw zorgverzekeraar te kunnen declareren.

Indien gewenst regelen wij dat graag voor u. Klik hier om de folder DVN-overstapservice te downloaden. Vul het formulier in en stuur het kosteloos naar DVN winkel. Wij nemen dan contact op met uw voorschrijver. 

Zorgverzekeraars hebben richtlijnen opgesteld voor het gebruik van teststrips. Deze verschillen per zorgverzekeraar. Om te achterhalen wat de precieze richtlijn van uw zorgverzekeraar is, adviseren wij u uw polis te raadplegen of contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

Wanneer u meer teststrips nodig heeft dan de norm van uw zorgverzekeraar voorschrijft, heeft u een voorschrijving van uw behandelaar met een medische motivatie nodig. Indien uw zorgverzekeraar hierom vraagt zullen wij dit aan hem overhandigen. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat u minder strips nodig heeft. Het is belangrijk dat u bestelt wat u daadwerkelijk nodig heeft voor een goede behandeling van uw diabetes.

De algemene uitgangspunten van de zorgverzekeraar voor stripgebruik hebben wij hieronder voor u op een rijtje gezet. Echter, deze uitgangspunten zijn een richtlijn en kunnen per zorgverzekeraar afwijken. Informeer dus altijd naar de richtlijn van uw eigen zorgverzekeraar. Ook kan het zijn dat u om medische redenen (tijdelijk) meer of minder nodig heeft. De arts kan dit voor u aangeven en voorschrijven.

  • 100 strips bij maximale orale medicatie/eenmalig

  • 100 strips bij 1-2 injecties per dag/kwartaal

  • 300-400 strips bij 3-4 injecties en gebruik van een insulinepomp/kwartaal

Het aantal lancetten dat u gebruikt mag niet meer zijn dan het aantal teststrips dat u gebruikt.

Om door u bestelde hulpmiddelen rechtstreeks te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar is een medisch voorschrift/aanvraag machtiging nodig. Deze aanvraag wordt door uw behandelend arts of diabetesverpleegkundige uitgeschreven. U kunt het formulier hier uitprinten en zelf laten invullen en ondertekenen. Of DVN winkel kan dit voor u regelen. Neem dan contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer: 030 687 6152.

Het systeem maakt een onderscheid in vergoedingen. Krijgt u uw hulpmiddelen vergoed? Dan ziet u dit bij het product staan. Indien hulpmiddelen niet binnen uw vergoeding vallen zult u een prijs te zien krijgen, dit product kunt u dan bestellen en zelf betalen. Raadpleeg uw zorgverzekeraar wanneer u wilt weten welke diabeteshulpmiddelen binnen uw machtiging vallen.

Mocht een product niet vergoed worden door de zorgverzekeraar, dan wordt dit in de meeste gevallen vermeld in de productomschrijving. Als u twijfelt, neemt u dan eerst contact met ons op. Diabeteshulpmiddelen worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Dit zijn o.a. teststrips, lancetten, insulinenaalden en bij gebruik van een insulinepomp, de insulinepomp benodigdheden. Andere producten die niet vergoed worden door uw zorgverzekeraar zijn o.a. huidverzorgingsproducten, koeltasjes en alcohol doekjes.

Voor klanten die insuline gebruiken worden diabetes hulpmiddelen vanuit het basispakket vergoed door de zorgverzekeraar. Voor de aantallen die worden vergoed gelden per zorgverzekeraar verschillende richtlijnen. Informeert u hiernaar bij uw eigen zorgverzekeraar!
Klanten die geen insuline gebruiken, krijgen vanuit de basisverzekering geen vergoeding.

Vragen over bestellingen en leveringen

U kunt uw diabeteshulpmiddelen via de website, telefonisch of per e-mail bestellen.

Website: Log bovenin de pagina in om vanuit daar producten te kiezen en hierdoor uw bestelling te plaatsen.
Telefonisch: Wanneer u uw bestelling telefonisch wilt plaatsen, neemt u contact op met onze klantenservice op 030 687 6152 en geeft u uw bestelling door.
E-mail: Stuur een e-mail naar info@dvnwinkel.nl met uw NAW gegevens en uw bestelling.
Bent u nog niet geregistreerd? Registreer u dan eerst als nieuwe klant. Wanneer u het volledige proces heeft doorlopen, kunt u inloggen en uw bestelling plaatsen.

Dat kan. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer 030 687 6152. In goed overleg met u kunnen we dan een bestelling op maat samenstellen. Tevens kunt in het besteloverzicht tijdens het bestellen per regel aangeven of u dit product in dit aantal iedere 3 of 6 maanden automatisch wilt laten toesturen.

Geeft u bij uw bestelling in het opmerkingenveld aan dat u niet wilt dat de buren uw bestelling aannemen. Wij geven dit dan aan op de bestelling met de toevoeging 'alleen huisadres'. PostNL mag dan alleen op het aangegeven adres bezorgen.

Als u insuline gebruikt, betaalt u geen verzendkosten. Voor bestelling van een product dat niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar geldt dat er geen verzendkosten zijn in combinatie met een bestelling van overige diabeteshulpmiddelen. De verzendkosten voor overige producten bedragen €4,95.

DVN winkel levert alle diabeteshulpmiddelen maar geen medicatie zoals insuline of tabletten.

Nee, batterijen voor de insulinepomp worden gratis meegeleverd met uw bestelling voor diabeteshulpmiddelen.

De kosten in de zorg stijgen! En wij allen betalen dit door stijgende zorgpremies. Wat kunnen wij hier nu zelf aan doen, zodat de kosten beheersbaar blijven en goede zorg gewaarborgd blijft? DVN winkel wil zich hier samen met u voor inzetten. Doet u mee?
Hieronder vindt u alvast een aantal praktische tips en vragen die u zelf gemakkelijk kunt volgen:

  • Bestel alleen het aantal diabeteshulpmiddelen dat u daadwerkelijk nodig heeft. Dit voorkomt onnodige voorraden

  • Bestel al uw diabeteshulpmiddelen voor maximaal 3 maanden in 1 keer. Dit bespaart verzendkosten en zo heeft u altijd genoeg in huis

  • Bestel uw diabeteshulpmiddelen als u aan uw laatste doos begint

  • Let op de houdbaarheidsdatum van uw diabeteshulpmiddelen. Dit voorkomt dat u materiaal moet weggooien. Begin met de doos met de oudste datum

  • Wanneer u een nieuwe meter gaat gebruiken, maakt u dan eerst de strips van uw oude meter op

  • Pas bij het meten van uw bloedsuiker de hygiëne regels toe, zodat uw meting de juiste uitslag geeft

Vragen over de website

U bent al geregistreerd als DVN winkel klant en u bent uw wachtwoord vergeten:
Klik op de knop 'wachtwoord vergeten'. U ontvangt uw nieuwe wachtwoord via e-mail. Wanneer u hierna nog steeds problemen ondervindt met inloggen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

U bent nog niet geregistreerd als DVN winkel klant:
Voor het bestellen van uw diabeteshulpmiddelen is het nodig dat u zich eerst registreert. Hiervoor klikt u op de knop 'registreer' (rechtsboven). Wanneer u alle (verplichte) velden heeft ingevuld, klikt u op de knop 'verstuur'. U kunt hier zelf uw wachtwoord aanmaken.
Na de registratie ontvangt u een bevestigings e-mail waarin gevraagd wordt om uw registratie te activeren. Hierna kunt u inloggen met uw e-mailadres (let op: kleine letters) en het door u zelf aangemaakte wachtwoord. U kunt vervolgens bestellen op DVN winkel en DVN puntenplein.

U hoeft sinds kort niet meer tussen twee websites te schakelen. U kunt inloggen op de website van DVN winkel en blijft vervolgens op deze website. U kunt hier ook uw bestelling plaatsen. Mijn Zorgpagina is op deze pagina's komen te vervallen.

U kunt het nog eens proberen via 'Zoeken', rechtsboven op de pagina. Mocht u het product niet kunnen vinden kunt u contact met ons opnemen via info@dvnwinkel.nl of via 030 687 6152. Wij helpen u graag.

Onze medewerkers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Laat ons dit dan weten, want met uw op- of aanmerkingen kunnen wij onze dienstverlening aan u en andere klanten ook in de toekomst verbeteren.

Heeft u een op- of aanmerking?

Een op- of aanmerkingen is een uiting van onvrede over onze organisatie en dienstverlening. Als u dus niet tevreden bent over de wijze waarop onze dienstverlening is georganiseerd of wordt uitgevoerd, dan is dit aan te merken als een op- of aanmerking.

Hoe dient u een op- of aanmerking in?

Een op- of aanmerking kunt u het beste eerst bespreken met een van onze medewerkers Klantenservice. Een telefonisch gesprek lost in zo'n situatie vaak veel op. Lukt dit niet, dan wordt uw op- of aanmerking voorgelegd bij de leidinggevende van de afdeling Klantenservice. Deze zal proberen om binnen één werkdag samen met u tot een oplossing te komen. Mocht dit niet tot een bevredigend resultaat leiden, dan kunt u de op- of aanmerkingen met de directie bespreken. Het is belangrijk uw op- of aanmerking dan schriftelijk in te dienen. Op die manier kunnen er geen misverstanden ontstaan. DVN winkel neemt de schriftelijke op- of aanmerkingen snel in behandeling. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging en binnen 14 dagen antwoord. Aan deze klachtenregeling zijn uiteraard geen kosten verbonden. 

Cookies

Om de website van DVN winkel goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.