{{Message}}

Coronavirus veelgestelde vragen


Onze klantenservice krijgt veel vragen over het coronavirus en hoe te handelen. Onderstaand vindt u de meest gestelde vragen. Houd deze pagina in de gaten voor actuele informatie en/of bekijk de website van het RIVM.


Sinds 28 februari hebben we interne protocollen afgekondigd, in lijn met de richtlijnen van de overheid en de informatie van RIVM. We hebben reizen en meetings afgelast, hygiëne- en schoonmaakmaatregelen getroffen en ‘groeten zonder aanraking’ ingevoerd. Sinds 16 maart hebben we onze medewerkers gevraagd vanuit huis te werken als dit mogelijk is en maatregelen genomen voor de teams die cruciaal zijn voor contact met zorgprofessionals en patiënten. Om de vragen en bestellingen van zorgprofessionals en patiënten goed te blijven beantwoorden worden onze klantenservice medewerkers deels verdeeld over en binnen onze locaties en worden middelen verschaft zodat een groot deel van deze medewerkers vanuit huis kan werken. Onze zorgprofessionals, magazijn-, service- en salesmedewerkers blijven hun werk doen om patiënten te helpen. Uw en hun gezondheid en veiligheid is onze hoogste prioriteit. We voorzien hen van beschermingsmateriaal en staan in nauw contact met hen. Alle andere collega’s werken vanuit huis.

Extra bestellen is niet nodig. Wij verzoeken u om uw gebruikelijke orderhoeveelheid  en -frequentie aan te houden. Met alle andere marktpartijen is afgesproken dat we geen extra hoeveelheden– buiten de machtiging van uw behandelaar - leveren. We houden onze voorraad op peil en op dit moment kunnen alle klanten blijven leveren wat nodig is. U kunt ons helpen door uw gebruikelijke bestellingen tijdig te doen en door via de website te bestellen. Mocht er verandering in de situatie ontstaan, dan houden we u hiervan op de hoogte.

Ons distributiecentrum is vol in bedrijf. We onderhouden nauw contact met fabrikanten en onze bezorgdiensten. Echter door de grote wereldwijde vraag kunnen er tekorten ontstaan op ons assortiment aan persoonlijke beschermingsartikelen. Voor deze producten hebben we nauw contact met de huidige leverancier of fabrikant om extra voorraad in te kopen en kijken we naar alternatieve producten.

Het virus kan niet worden overgedragen door producten of via post of pakketten. Het RIVM zegt hier het volgende over: ‘Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus (COVID-19) anders is.’

Met onze vervoerders hebben we contact over de impact van het coronavirus op hun capaciteit zoals PostNL. Zij bezorgen post en pakketten tot op heden zoals u van ons gewend bent. Om de verspreiding van het virus te voorkomen, zijn extra maatregelen genomen. Zo geldt bij PostNL dat vanaf maandag 16 maart de bezorger tekent na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit om het contact tussen mensen te minimaliseren. Zij vragen de ontvanger om de laatste 3 cijfers van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld. Via www.postnl.nl/corona blijft u op de hoogte van de actuele situatie. Hou dus deze website in de gaten.

De extra voorzorgsmaatregelen die we hebben getroffen, kunnen voor langere wachttijden zorgen. We doen onze uiterste best om onze dienstverlening aan u zo normaal mogelijk te laten doorgaan. U helpt ons hier enorm bij door uw bestellingen zo veel mogelijk via de website te plaatsen en de klantenservice alleen voor spoedeisende zaken te bellen. 

Via www.dvnwinkel/coronavirus blijf je op de hoogte van de actuele situatie. Hou onze site in de gaten. 

Cookies

Om de website van DVN winkel goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.